”Stați să verific în spate…” – unul din angajații tăi tocmai a creat anumite așteptări pentru clientul care acum crede entuziasmat că în camera ”din spate” (cunoscut de profesioniști ca stockroom) se află exact produsul pe care îl caută. Ar fi bine ca această așteptare să fie îndeplinită, altfel clientul s-ar putea să nu mai revină în magazin.
Cum poți face asta? Simplu: asigură-te că această “cameră magică” este impecabil organizată, actualizată cu cele mai noi intrări și ieșiri în stoc și… bine luminată.
Invizibilă pentru clienți, dar crucială în retail
Camera de depozitare a magazinului tău nu se prea bucură de multe interacțiuni cu clienții. Accesul este rezervat managerilor și echipelor din magazin. Asta nu înseamnă că spațiul nu este important. Stockroom-ul este zona centrală a operațiunilor unui magazin. Aici se primesc livrările, aici se face inventarul și aici este depozitat stocul.
Cu management-ul potrivit, această cameră de depozitare poate deveni fundația solidă a magazinului tău. Administrat incorect, haosul din stockroom va ajunge și în magazinul propriu zis. De câte ori nu s-a întâmplat ca în perioade de vârf clienții din magazin să fie deranjați de produse nou aduse în magazin și care nu mai au loc în depozit?
Cum poți depași această provocare? Aplică aceste 3 reguli de mai jos:
Reguli pentru organizarea eficientă a camerei de depozitare din magazin
1. Produsele bestseller în față: susține eforturile echipei de a se mișca rapid și plasează produsele cel mai des căutate fix la intrarea în depozit. Astfel ei vor evita drumuri în spatele camerei de depozitare și timp irosit pentru clienți.
2. Ce e greu stă pe podea: cele mai grele produse și cutii trebuie depozitate la baza rafturilor pentru a evita accidentări și dezordinea provocată de obiecte mici amestecate cu obiecte mari. Astfel elimini riscul manipulării unei cutii grele de pe raftul 3 care, în cădere liberă, le trage și pe cele pe pe rafturile 1 și 2.
3. Să fie lumină: cât de des te-ai gândit la iluminatul din camera de depozitare? Clienții nu ajung acolo, deci ce sens are? Dar un stockroom bine luminat aduce două beneficii majore:
- Echipa ta are nevoie de lumină ca să lucreze: iluminatul bun creează un mediu sigur de lucru și îți ajută echipasă lucreze rapid și eficient (lipsa luminii poate duce la greșeli sau la încetinirea ritmului de lucru)
- Iluminatul bun împiedică rătăcirea obiectelor: este foarte ușor să pierzi obiecte dacă lumina este slabă. Au existat cazuri în care marfă în valoare de sute de euro sau chiar mii de euro a dispărut fără urmă, doar ca să apară la curățenia generală de peste câteva luni.
Pe lângă aceste reguli de bun simț, o soluție profesională pentru managementul stocului din magazine poate susține eforturile de eficientizare, de creștere a vânzărilor și de îmbunătățire a experienței oferite cumpărătorilor.
Soluție dedicată pentru managementul camerei de depozitare
Dacă inventarul magazinului tău este încă unul static, care trebuie actualizat manual, atunci trebuie să faci cunoștință cu ideea de stoc flexibil, actualizat automat în permanență , care știe când este nevoie de o reaprovizionare.
Această soluție se bazează pe o combinație a măsurilor de control (un anumit produs se apropie de un prag critic și trebuie plasată o comandă de reaprovizionare) cu tranzacțiile care au loc în timp real (un produs a fost achiziționat și imediat este scos ca unitate din inventar).
Astfel echipa ta nu mai este surprinsă neplăcut de absența unui produs popular pe stoc și nu mai apar confuzii atunci când un produs apare ca fiind disponibil deși el tocmai ce a ieșit din magazin alături de cumpărătorul său.
Implementată în orice spațiu de retail, soluția pentru managementul camerei de depozitare elimină frustrările legate de informații incorecte (atât din partea clienților, cât și a echipei tale) și creează un spațiu în care interacțiunile sunt utile, relevante, politicoase și cu final fericit – un client care a descoperit ce căuta și, cel mai probabil, va reveni.