Autoklass, centru autorizat de vânzări și service Mercedes-Benz, smart, Honda și Hymer și unul dintre partenerii Mercedez-Benz cu cea mai îndelungată experiență din România, a implementat soluția completă de etichete electronice IT Genetics și a optimizat procesul de schimbare al etichetelor în întreaga rețea. Astfel, timpul alocat acestei operațiuni a fost redus de la 8 ore pe lună pentru fiecare sucursală la doar câteva secunde pe zi pentru tot lanțul.
Provocarea inițială
Compania Autoklass, fondată în anul 1996, are în momentul actual 7 sucursale și un punct de lucru, distribuite la nivel național, dintre care 3 în București și Ilfov. Implementarea unei campanii de discount-uri reprezenta o provocare, deoarece actualizarea prețurilor și înlocuirea etichetelelor de hârtie era un proces îndelungat și obositor, supus de multe ori erorilor. În fiecare sucursală era desemnată o persoană responsabilă pentru realizarea acestei operațiuni, iar lunar se alocau până la 8 ore/sucursală pentru schimbarea etichetelor.
Tot acest proces anevoios avea un impact nu doar asupra productivității angajaților, ci și asupra profitabilității companiei. Deoarece prețurile nu erau actualizate în timp real la începerea campaniilor, multe articole vestimentare și accesorii beneficiau mult mai târziu de noile condiții, iar vânzările erau afectate.
Soluția IT Genetics
Rezolvarea acestor provocări s-a făcut prin automatizarea procesului de schimbare a prețurilor: a fost implementată soluția completă de etichete electronice IT Genetics. Aceasta include: o componentă hardware – etichete electronice, gateway, accesorii de prindere, o componentă software – aplicația de gestionare a schimbării prețurilor și servicii de implementare și instalare a soluției, plus suport tehnic specializat.
„ Din dorința de a ține pasul cu tehnologia și de a le ușura munca colegilor din sucursale, ne-am îndreptat atenția către o soluție modernă: etichetele electronice de raft. Acestea ne ajută să avem toate prețurile modificate odată ce campania începe și, de asemenea, să revenim la prețurile ințiale la încheierea campaniilor. ”, Nicolae Manea, Responsabil Accesorii Autoklass.
Implementarea soluției s-a făcut în două etape:
Prima etapa, ce a durat 3 luni, a presupus implementarea unui proiect pilot într-una dintre sucursalele din București. În acest prim proiect, au fost făcute toate setările tehnice prin care soluția a fost instalată pe serverul clientului și, de asemenea, a fost stabilit necesarul de etichete electronice și accesorii de prindere pentru întreg lanțul.
O particularitate a acestui proiect a fost faptul că magazinele au atât accesorii expuse la raft, cât și o colecție de haine poziționate în standurile speciale. De aceea, 45% dintre etichetele implementate au fost etichete electronice pentru textile. Acestea sunt de dimensiuni mai mici, sunt mai ușoare, dar oferă aceeași performanță. Chiar dacă soluția implementată a inclus două tipuri diferite de etichete, a fost păstrat același design unitar al etichetelor în toate sucursalele. În a doua etapă, care a durat mai puțin de o lună, proiectul a fost implementat și în restul sucursalelor.
Beneficii Autoklass
Odată ce soluția de etichete electronice a fost implementată în toate cele 7 sucursale, rezultatele și beneficiile Autoklass au fost vizibile imediat:
- Timp economisit: datorită sincronizării între ERPul intern al companiei și etichetele de la raft, cele 8 ore alocate lunar pentru această operațiune nu mai sunt necesare, iar schimbarea prețurilor se face în doar câteva secunde;
- Control total asupra prețurilor afișate: Campaniile pot fi setate pe perioade bine definite, iar prețurile corecte sunt afișate în timp real, odată ce campania a început. Revenirea la prețurile inițiale se face automat, la finalizarea campaniei;
- Mai puține erori: Eliminarea procesării manuale a etichetelor a dus la scăderea semnificativă a erorilor, prețurile fiind întotdeauna cele setate în sistem;
- Creșterea satisfacției angajaților: degrevarea personalului de această sarcină monotonă și consumatoare de timp și alocarea lor pe proiecte mai importante a dus la satisfacția sporită a echipelor responsabile de acest proces.
“Acesta a fost primul proiect de acest tip pe care îl implementăm, așa că am plecat la drum cu câteva rezerve. Dar acestea au fost deja depășite, implementarea s-a făcut facil, iar soluția funcționează fără niciun impediment tehnic.
Acum putem gestiona mult mai eficient campaniile de marketing, iar acest lucru se reflectă și în cifrele de vânzări. În plus, productivitatea și satisfacția angajaților noștri au crescut semnificativ de la implementare.
Putem spune fără rezerve că decizia de a implementa această soluție este una dintre deciziile care contribuie în mod semnificativ la păstrarea standardelor de profesionalism și calitate cu care ne-am obișnuit clienții și partenerii, urmând principiul Mercedes-Benz: ”The best or nothing”, Nicolae Manea, Autoklass.
Parteneriatul cu IT Genetics
“Flexibilitatea, suportul oferit și interesul arătat pe tot parcursul proiectului ne-au convins că IT Genetics este partenerul cu care putem implementa această soluție la standardele dorite.”